Interested to see more ESG reports, click here for a free login to the ESG Register.

TJIP The Platform Engineer

Formal name
TJIP B.V.
CoC Number
27177678
Sector
J62 - Computer programming, consultancy and related activities

Organisatie

Over TJIP The Platform Engineer

TJIP creëert Smart Journeys voor financieel dienstverleners, zodat hun klanten overzicht en inzicht krijgen en met vertrouwen de juiste keuzes kunnen maken. Onze oplossingen brengen de best mogelijke digitale service binnen bereik van elke financieel dienstverlener. Ze sluiten perfect aan op bestaande processen en systemen. Het resultaat: hogere conversiecijfers en meer klantbehoud.

Visie

Met onze innovatiekracht gaan we de strijd aan met complexiteit. Met onze doordachte oplossingen stellen we onze klanten in staat om mensen op een prettige en integere manier te begeleiden bij het kiezen, aanschaffen, gebruiken en aanpassen van producten en diensten. We creëren smart journeys die slim gebruik maken van data en expertise en die steeds beter leren inspelen op de behoeften van mensen. Wij leveren oplossingen die perfect aansluiten op bestaande processen en systemen zodat onze klanten efficiënt en wendbaar kunnen ondernemen.

Missie

Iedereen moet in staat zijn om zelf zijn toekomst vorm te geven. In een onoverzichtelijke wereld geven wij mensen grip op hun keuzes. 

Kernwaarden

Deze eigenschappen en drijfveren laten zien waar TJIP voor gaat en staat:
Resultaatgericht: Gedreven om het verschil te maken voor klanten en eindgebruikers.
Innovatief: Kenmerkend voor Delftse ingenieurs – voor wie vindingrijk is, is er altijd wat te verbeteren.
Verbindend: Open, uitnodigend, gericht op connectie en samenwerking.

MVO-verklaring

Visie op MVO

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is een vanzelfsprekend en een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering van TJIP B.V.

TJIP ziet maatschappelijk verantwoord ondernemen als een continu proces, dat voortdurend moet worden aangepast aan de veranderende omstandigheden binnen haar bedrijfsvoering en binnen haar omgeving.

Dit uit zich in:
• Een duurzame langdurige relatie met onze klanten.
• Duurzame en langdurige relaties met onze leveranciers en partners.
• Goed werkgeverschap en goede zorg voor onze werknemers.
• Hoge mate van informatiebeveiliging.
• Actief beleid wat leidt tot reductie van onze CO2 footprint.
• Het niet tolereren in onze bedrijfsvoering en in die van onze toeleveranciers van discriminatie, agressie, intimidatie, kinderarbeid, dwangarbeid en slavernij.

Aanvullend ondersteunt TJIP regelmatig activiteiten en initiatieven die toegevoegde waarde bieden aan maatschappelijke ontwikkeling. Zo draagt TJIP bij aan de aankoop van regenwoud in Costa Rica om het te beschermen. Met deze bijdrage beschermt Stichting Oasebos driekwart hectare tropisch regenwoud.

Deze gedragscode is van toepassing op (geheel of gedeeltelijke) geautomatiseerde verwerking van persoonsgegevens van personen in dienst van of werkzaam voor TJIP. Hieronder vallen niet alleen de
personen, die een arbeidsovereenkomst hebben met TJIP, maar ook de personen die bij TJIP zijn gedetacheerd, uitzendkrachten, stagiaires, vrijwilligers, etc. De controle op persoonsgegevens over het gebruik van ICT middelen, communicatie media en internet vindt plaats met als doel:
1. Begeleiding/individuele beoordeling.
2. Voorkomen van negatieve publiciteit.
3. Tegengaan van seksuele intimidatie en intimidatie in het algemeen.
4. Controle op bedrijfsgeheimen.
5. Systeem- en netwerkbeveiliging.
6. Kosten en capaciteitsbeheersing.
7. Tegengaan van discriminatie.

Bedrijfsdetails

Scope voor dit rapport

Software ontwikkeling en aanverwante dienstverlening door TJIP B.V. in Nederland (Kamer van Koophandel 27177678), inclusief TJIP Holding B.V., gevestigd in Nederland. Werkmaatschappijen ANBF B.V., Meetingpoint Advies Software B.V., Newest Industry B.V. en Maramaros B.V. zijn niet in scope.

Bedrijven in scope

 
TJIP Holding BV (KvK nummer: 27304638)
Aantal FTE in scope
71

Eigendomsstructuur

TJIP Holding is 100% aandeelhouder van TJIP B.V.

TJIP B.V. houdt 100% van de aandelen in Meetingpoint Advies Software B.V.
TJIP B.V. houdt 77,8% van de aandelen van Chainvalue Solutions B.V.
TJIP B.V. houdt 16,8% van de aandelen van Jumba B.V.

De dochtermaatschappijen Meetingpoint Advies Software B.V. en Jumba B.V. zijn niet in scope van FIRA. TJIP B.V. en Chainvalue Solutions B.V. vallen wel binnen scope.

Contactpersoon voor bedrijf

 
Maarten de Jonge
 
m.dejonge@tjip.com
 
0624254597
Bedrijfswebsite
https://www.tjip.com/

Bezoekadres

 
Informaticalaan 5
 
2628 ZD Delft
 
Zuid-Holland
 
Netherlands

Business context

Waardeketen

Leveranciersketen

  • Kennis
  • Hard- & software
  • Facilities
  • Inhuur capaciteit

TJIP The Platform Engineer

  • HR
  • Facility management
  • Software Development
  • Consultancy
  • Business Development

Producten en diensten

  • Software
  • Consultancy
  • Platforms

Financiële materialiteit

NB: De financiële analyse geeft aan of MVO issues relevant zijn voor het bedrijf, of producten of diensten. Issues die niet relevant zijn, worden niet in het rapport vermeld.

Shared value
  • Duurzaamheidsaspecten van diensten
  • Product voorlichting
Opportunities
  • Sociale dialoog - ondernemingsraad
  • Loopbaanontwikkeling.
  • Inclusief ondernemen.
  • Scheppen van werkgelegenheid
  • Maatschappelijke investeringen
  • Privacy consumenten
  • Klachten- en geschillenafhandeling
  • Gegevensbescherming.
Risks
  • Eerlijke arbeidsvoorwaarden in de leveranciersketen
  • Vitaliteit op de werkvloer
  • Ethisch gedrag
Future impact
  • Maatschappelijk verantwoord inkopen
Limited impact
  • Circulaire economie
  • Klimaat & energie
  • Legale contracten en sociale verplichtingen
  • Arbeidsomstandigheden
  • Gezondheid
  • Opleiding en cultuur
  • Betrokkenheid bij de gemeenschap
  • Respect voor eigendomsrechten
  • Eerlijke concurrentie
  • Onpartijdig advies
No impact
  • Milieu
  • Arbeidspraktijk
  • Arbeidspraktijk
  • Mensenrechten
  • Maatschappelijke ontwikkeling
  • Eerlijk zakendoen
  • Eerlijk zakendoen
  • Consumentenbelangen
  • Consumentenbelangen
  • Leveranciersketen
  • TJIP The Platform Engineer
  • Producten en diensten

MVO programma

Management aanpak

Core Subject Milieu

Klimaat & energie

Ambitie

TJIP is een relatief kleine kantoororganisatie met een klein wagenpark. Onze medewerkers zijn vooral gedetacheerd bij klanten. Binnen onze mogelijkheden dragen wij bij aan het reduceren van ons energieverbruik en de transitie naar duurzame energie. TJIP stimuleert remote vergaderen en faciliteert dat waar mogelijk. Borging: De volgende doelstelling is onderdeel van TJIP doelstellingen voor 2021. Het doelstellingendocument wordt goedgekeurd door de RvC van TJIP. Het MT van TJIP is accountable voor de resultaten.

Doelen

Reductie footprint

Reduceren CO2 footprint door verhogen van gebruik groene elektriciteit en verlagen van energieverbruik.

Review ambities

Gezien de aard en schaal van onze activiteiten beoordelen wij onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Energie efficiënte oplossingen

Ambitie

Een doelstelling bij de ontwikkeling van onze software is om bij te dragen aan een beter milieu en energiebesparing door efficiënte software en digitalisering van papierstromen. Borging: De volgende doelstelling is onderdeel van TJIP doelstellingen-document voor 2021. Het doelstellingendocument wordt goedgekeurd door de RvC van TJIP. Het MT van TJIP is accountable voor de resultaten.

Doelen

Reductie CO2

Reduceren CO2 footprint door verhogen van gebruik groene elektriciteit en verlagen van energieverbruik.

Review ambities

Wij beoordelen onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Core Subject Arbeidspraktijk

Eerlijke arbeidsvoorwaarden in de leveranciersketen

Ambitie

TJIP ziet zeer beperkte risico’s voor slechte arbeidsomstandigheden bij de ontwikkeling van haar software. Overall vindt ontwikkeling groteneels binnen TJIP zelf plaats. De uitzondering is dat TJIP samenwerkt met een leverancier in Roemenie voor development waarmee zij in nauw contact staat. TJIP streeft ernaar om al haar werknemers, contractpartijen en leveranciers met dezelfde waardigheid en respect te behandelen. Van onze medewerkers verwachten wij dat ze daar ook invulling aan geven.

Review ambities

TJIP ziet het als verbeterpunt om dit onderdeel beter vast te leggen in beleid zodat goede werking ook in de toekomst geborgd blijft.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Sociale dialoog - ondernemingsraad

Ambitie

Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers invloed kunnen uitoefenen op de besluitvorming en bieden hen daartoe ook mogelijkheden, bijvoorbeeld dmv de OR.

Review ambities

Wij beoordelen de huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Vitaliteit op de werkvloer

Ambitie

Gezondheid en welzijn van de medewerkers gaat voor TJIP verder dan de werkvloer.

Doelen

Doel maximaal ziekteverzuim.

Maximaal ziekteverzuim van 3.5% in 2021.

Review ambities

Wij beoordelen de huidige aanpak als afdoende. Met een ziekteverzuim van 2,28% in 2020 is de doelstelling van 3,5% ruim behaald.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Loopbaanontwikkeling.

Ambitie

Het op peil houden van de expertise en doorontwikkeling van onze medewerkers is een speerpunt van het HR beleid van TJIP. Vergroten van de kennis van de mensen door het aanbieden van trainingen en coaching. Is een norm binnen het Doelstellingen document 2021 van TJIP. Het Doelstellingen-document wordt jaarlijks goedgekeurd door de RvC. Het MT is accountable voor de resultaten.

Review ambities

Wij beoordelen de huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Core Subject Mensenrechten

Inclusief ondernemen.

Ambitie

TJIP streeft naar een gevarieerd werknemersbestand qua achtergrond. Alle medewerkers moeten op het werk gelijk behandeld worden. TJIP mag en wil geen onderscheid maken op grond van godsdienst, politieke overtuiging, levensovertuiging, ras, geslacht, nationaliteit, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, arbeidsduur of soort arbeidscontract, handicap of chronische ziekte en leeftijd. TJIP heeft beleid opgesteld dat oa. seksuele intimidatie en intimidatie in het algemeen en discriminatie moet tegengaan.

Review ambities

Wij beoordelen ons huidige beleid als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Core Subject Maatschappelijke ontwikkeling

Maatschappelijke investeringen

Ambitie

Door middel van sponsoring bijdragen aan bredere maatschappelijke ontwikkeling. De volgende norm is onderdeel van het Doelstellingen-document van TJIP. Toegevoegde waarde bieden aan de ontwikkeling in de regio, bijvoorbeeld door sponsoring van maatschappelijke initiatieven. Het doelstellingen-document wordt jaarlijks goedgekeurd door de RvC van TJIP. Het MT is accountable voor resultaten.

Review ambities

Wij beoordelen onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Scheppen van werkgelegenheid

Ambitie

TJIP vind het belangrijk om studenten en starters op de arbeidsmarkt mogelijkheden te bieden om hun werkervaring en kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Review ambities

Wij beoordelen de huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Core Subject Eerlijk zakendoen

Ethisch gedrag

Ambitie

Ethische aspecten zijn vastgelegd in de Gedragscode ICT welke bindend is voor iedere TJIP medewerker.

Review ambities

Wij beoordelen ons huidige beleid als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Duurzaamheidsaspecten van diensten

Ambitie

Met het TJIP Smart Platform spant zij zich ervoor in om consumenten inzichten te geven die hen in staat stellen om hun toekomst meer in eigen hand te nemen. Met behulp van optimale flows en journeys krijgen consumenten continu accurate overzichten en betrouwbare inzichten wat hen zelfvertrouwen geeft om financiële keuzes te kunnen maken voor hun gewenste toekomst.

Review ambities

Wij beoordelen onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Core Subject Consumentenbelangen

Gegevensbescherming.

Ambitie

TJIP is reeds jaren in het bezit van het ISO 27001 certificaat voor informatiebeveiliging en privacy. Een van de maatregelen is borging van wet- en regelgeving rond privacy. Dit wordt jaarlijks intern en extern geaudit en non conformities worden opgevolgd.

Review ambities

Wij beoordelen onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Klachten- en geschillenafhandeling

Ambitie

Omdat TJIP geen rechtstreeks diensten levert aan consumenten is er geen specifiek klachtenloket nodig. Wij streven er naar om issues met klanten direct/pro-actief op te pakken.

Doelen

Klanttevredenheid Lange termijn

Iedere klant is een tevreden klant en geeft TJIP een 8.5 voor de dienstverlening en producten.

Klanttevredenheid 2021

Minimaal klanttevredenheidscijfer van 8,3 voor 2021.

Review ambities

Wij beoordelen onze huidige aanpak als afdoende.

Prioriteit voor verbetering
Nee

Beleid

Informatiebeveiligingsbeleid

TJIP vindt informatiebeveiliging belangrijk omdat TJIP een betrouwbare partij is, die zorg draagt voor klanten en de eigen operationele- en financiële continuïteit. Om die claim waar te maken, mag het volgende van TJIP worden verwacht:
- TJIP heeft toegang tot klantinformatie en -systemen. Van TJIP mag worden verwacht dat zij die informatie zorgvuldig behandelt.
- TJIP beschikt over persoonlijke informatie van eigen medewerkers en medewerkers van klanten. TJIP is ethisch en juridisch verantwoordelijk voor het zorgvuldig omgaan met deze informatie.
- TJIP produceert broncode, wat een intellectueel eigendom is van TJIP zelf of van haar klanten. Het is in het belang van TJIP dat ze zorgvuldig omgaat met deze intellectuele eigendommen.
- Daarnaast gaat binnen TJIP een grote hoeveelheid gevoelige bedrijfsgegevens om, die bij verlies, manipulatie of uitlekken kunnen leiden tot ernstige schade. Van TJIP mag worden verwacht dat zij de risico’s op een acceptabel niveau houdt.

Mentale gezondheid

Inzake mentale gezondheid/welzijn schakelt TJIP regelmatig een coach in voor medewerkers.

Personeelshandboek

Dit personeelshandboek heeft een tweeledig doel. In de eerste plaats is het bestemd als introductie voor nieuwe medewerkers, om hen te helpen zo snel mogelijk aan hun nieuwe omgeving te wennen en zich er thuis te voelen. Maar ook is het bedoeld als handboek voor alle medewerkers gedurende hun gehele loopbaan bij TJIP. De eerste versie van het handboek stamt uit 2016. Jaarlijks wordt de inhoud geëvalueerd.

Visie, missie, strategie

De toegevoegde waarde van TJIP Smart Platform is geborgd in het strategisch plan van TJIP en komt daardoor tot uiting in product en promotie. Onder andere in de bijgevoegde sales-presentatie.

Maatregelen

Bereikbaar Haaglanden en Rijnmond

TJIP is lid van 'Bereikbaar Haaglanden en Rijnmond'.

Samen met 'Bereikbaar Haaglanden en Rijnmond ' denkt TJIP na over:
- Slimmer werken en reizen
- Thuiswerken
- Slimme logistiek
- Reductie van CO2 door efficient vervoer

TJIP stimuleert medewerkers om op een andere manier dan met de auto naar kantoor te komen. TJIP vergoedt OV volledig en heeft elektrische fietsen ter beschikking voor medewerkers.

Databeveiliging

Het management van TJIP vindt data- en informatiebeveiliging belangrijk omdat TJIP een betrouwbare partij is die zorg draagt voor klanten en de eigen operationele- en financiële continuïteit.

De betrouwbaarheid van de informatievoorziening moet zijn gewaarborgd ongeacht de vorm, dus zowel handmatig als geautomatiseerd. Daarom verlangt het management van TJIP dat alle medewerkers kennis nemen van dit beleid, zodat overal binnen TJIP zorg wordt gedragen voor een veilige opslag, verwerking en uitwisseling van informatie.

Risico's worden beheerst middels het ISO 27001 managementsysteem voor databeveiliging.

TJIP controleert de naleving van het informatiebeveiligingsbeleid en de hieruit voortvloeiende richtlijnen en maatregelen met behulp van een onafhankelijke controle en rapportage daarover door haar Security Officer. Daarnaast heeft TJIP een registratiesysteem ingericht waarin bevindingen op het vlak van informatiebeveiliging in kunnen worden geregistreerd. Dergelijke bevindingen krijgen in alle gevallen opvolging (beoordeling aan de hand van het informatiebeveiligingsbeleid) en daarover wordt maandelijks gerapporteerd aan de Security Officer en het MT. Een bevinding kan zijn het vermoeden dat er sprake zou kunnen zijn van een beveiligingslek. Deze rapportages worden besproken binnen het maandelijkse MT. Aan het einde van ieder jaar wordt een evaluatie opgesteld in relatie tot de bevindingen, worden verbeterpunten geformuleerd in omgezet in doelstellingen voor het komende jaar.

Elektrisch vervoer

TJIP stimuleert haar medewerkers om te kiezen voor hybride vervoer en heeft daarvoor oplaadpalen beschikbaar.

In maart 2021 reden er 9 wagens elektrisch of hybride. Dit is de helft van het wagenpark.

Energiebesparende maatregelen kantoor

Warmte-installatie
De warmte-installatie in het pand is voorzien van een warmtewiel, waardoor de restwarmte of restkou in de uit het pand afgevoerde lucht wordt gebruikt om de vers ingeblazen lucht te verwarmen of te koelen. Doordat het wiel roteert tussen deze twee luchtstromen is er geen direct contact en dus geen vermenging van de daadwerkelijke luchtstromen, maar alleen uitwisseling van warmte/koeling.

Zonwering
Op punten waar ongewenst veel zonnewarmte het pand binnenkomt, is op de ramen folie aangebracht dat ervoor zorgt dat zonnewarmte geweerd wordt. Dit bespaart in de koeling van deze ruimtes.

In 2016 zijn zonnepanelen geïnstalleerd.

Door deze maatregelen is minder energie nodig voor verwarming en/of koeling van het gebouw en wekken we een deel van de benodigde elektriciteit zelf op.

Klachtenregistratie en afhandeling

Klachtenregistratie en -afhandeling ten aanzien van software vindt plaats door de Service Delivery Managers van TJIP. Zij maken ‘tickets’ aan met hun bevindingen. Voortgangscontrole en -rapportage vindt plaats binnen de reguliere planning en control cyclus. Hierbij wordt de voortgang afgezet tegen gemaakte afspraken die zijn vastgelegd in contracten, het informatiebeveiligingsbeleid en de maatregelen opgenomen in de jaarplannen.
Daarnaast wordt een klanttevredenheidsonderzoek afgenomen onder klanten door Marketing (NPS).

Rapportage ziekteverzuim

Weergave van percentage ziekteverzuim 2020. Het ziekteverzuim in 2020 bedroeg 2,28.

Sociale dialoog

TJIP heeft een actieve OR. TJIP organiseert evenementen om medewerkers te verbinden. Denk daarbij aan personeelsuitjes (informeel) en de maandelijkse InfoLunch (formeel). Daarbij is er veel aandacht voor de cultuur binnen het bedrijf, ook vanuit de verschillende achtergronden van de medewerkers die daar zelf ook activiteiten op ondernemen.

Met deze maatregelen streeft TJIP naar betrokken medewerkers en verbondenheid met TJIP.

Sponsoring

TJIP heeft oog voor de omgeving waarin zij zich bevindt. Zowel op economisch als ook op sociaal gebied. Dat uit TJIP door te investeren in initiatieven die niet direct een winstbelang in zich hebben. Daarnaast biedt TJIP medewerkers de mogelijkheid om dergelijke projecten binnen TJIP uit te zetten.

TJIP draagt bij aan de omgeving waarin zij zich bevindt, bijvoorbeeld als hoofdsponsor van het HUDITO-G hockeytoernooi, sponsor van stichting KAWA, Stichting LEF, Greenvillage aan TU Delft.

Stagairs binnen TJIP

TJIP voert actief beleid om regelmatig studenten een stageplek te bieden.

Jonge mensen hebben een betere uitgangspositie op de arbeidsmarkt.

Stagairs helpen om de werksfeer binnen TJIP te verbeteren door hun frisse blikken.

Teamleiders programma

Jaarlijkse training van alle teamleiders binnen TJIP.

Bijdrage aan vergroting van het welzijn zakelijk en prive van medewerkers van TJIP.

Teamleiders besteden meer aandacht aan ontwikkeling van hun medewerkers.

Van fysieke servers naar de cloud

In 2019 heeft TJIP de bij haar draaiende software en de opslag van data van fysieke servers verplaatst naar de 'cloud'.

Verplaatsing naar de 'cloud' in plaats van fysieke servers draagt bij aan energiebesparing.

Verbeterplannen

KTO 2021

In de huidige opzet valt de respons op de NPS-meting tegen. TJIP orienteert zich in 2021 dan ook op een andere opzet om klanttevredenheid te kunnen meten. Voor de eerste keer uit te voeren in 2021.

Tijdsbestek
Dec 31, 2021
Status
Nog niet gestart

Risico Inventarisatie en Evaluatie op arbo

RI&E 2021 is ingepland voor maart 2021. Met begeleiding van een nieuwe Arbodienst.

Tijdsbestek
Apr 30, 2021
Status
Lopend

Certificaten en prijzen

Certificaten

TIM-meting certificaat

ISO 27001

Het specificeren, ontwikkelen, onderhouden, technisch en functioneel
beheren van maatwerk softwareoplossingen,-producten en online
applicaties in overeenstemming met de verklaring van toepasselijkheid d.d. 15-12-2017

Geldig tot
Jan 15, 2024 Expired

TIM Meting (3 Sterren)

Beoordeling op het gebied van MVO conform Protocol_TIM_v_1.3_220901 van Stichting MVO-Register.

Geldig tot
n/a

Externe beoordelingen

Verificatieverklaring

Certificaat Oasebos voor TJIP

Oasebos erkent hierbij dat TJIP bijdraagt aan de aankoop van regenwoud
in Costa Rica om het te beschermen. Met de bijdrage beschermt Stichting Oasebos driekwart hectare tropisch regenwoud. Namens Stichting Oasebos en alle inwoners van het regenwoud, Peter Mols, Voorzitter

Erkend Leerbedrijf - MBO-studenten

Door Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven erkend leerbedrijf voor de functies:
ICT-beheerder
Netwerkbeheerder
Medewerker Personeel en Arbeid
Marketing Medewerker